Персонализирано съдържание – екстра или необходимост за бранда?
Така нареченото персонализирано съдържание е и екстра, и необходимост за успеха на твоя бранд! Разбери повече, като прочетеш тук:
Персонализирано съдържание е това, което предоставя на потребителите подходящата информация и им помага да намерят бързо и лесно необходимото и желаното. Този тип съдържание има важния „личен момент“ и кара клиента да се чувства специален. По този начин потребителят се доверява на бранда и е в пъти по-склонен да направи покупка. Основната идея на персонализираното съдържание е да се избяга максимално от масовата шаблонна реклама и брандът да покаже, че е загрижен за отделния клиент.
Всъщност персонализираното съдържание е и екстра, и необходимост за успеха на твоя бранд!
Персонализирано съдържание като екстра
От една страна, то е един вид лукс, защото изисква да бъде предварително създадена ефективна и добре обмислена стратегия. Тя от своя страна се нуждае от време, ресурси и пълно посвещаване на това да погледнеш през погледа на потребителя. Точно така! Трябва да се поставиш на мястото на клиента, да усетиш неговите нужди и да разбереш проблемите, с които се сблъсква той, търсейки твоите или подобни на твоите продукти или услуги.
След това е необходимо да съставиш цялостна стратегия. Как ще представиш и разделиш информацията за твоя бранд? На какви групи се делят твоите потенциални клиенти? Какви са техните особености и нужди? Какво ще види първо клиента? През каква потребителска пътека ще премине, за да намери нужното? Как ще го убедиш, че може да се довери точно на теб?
Създаването на подобна стратегия е трудно, отнема време и може да изглежда като изпитание без край, особено като имаме предвид забързаното ежедневие на всеки собственик на бизнес… Това е и причината така популярното персонализирано съдържание да бъде смятано за екстра.
Персонализирано съдържание като необходимост
От друга страна, персонализираното съдържание е истинска необходимост, що се отнася до изискванията на потребителите. Те стават все по-взискателни и все повече избягват масовите реклами, които предлагат едно и също на всеки клиент. Какво остава пък за покупка след подобна шаблонна реклама?
Потребителите стават все по-трудни за убеждаване и спечелване, а това директно рефлектира върху продажбите и успеха на всеки бизнес. Именно тук се появява персонализираното съдържание – чрез него потенциалният клиент преминава през добре обмислена „фуния“ и получава точно това, което търси и от което има нужда. Индивидуалният подход кара клиента да се чувства значим и специален в очите на бранда, а това е предпоставка за лоялност от негова страна.
Как да създам персонализирано съдържание?
1. Разбери от какво се нуждае твоята целева аудитория
Помисли с какви проблеми се сблъскват твоите потенциални клиенти. Кои от техните проблеми ще реши твоят бизнес и как? Така ще можеш да създадеш послания, с които да се доближиш максимално до нуждите на потребителите си и да заговориш на техния език. Печеливша стратегия е да наблегнеш на удовлетвореността, която твоите продукти или услуги ще донесат на клиентите, вместо да рекламираш бранда си натрапчиво. Винаги предлагай съдържание, което да бъде преди всичко полезно и да има добавена стойност за таргет аудиторията ти, дори част от потребителите все още да не са станали твои лоялни клиенти.
2. Раздели потребителите си на по-малки сегменти
За да създадеш качествено персонализирано съдържание, ще се нуждаеш от още информация за потребителите си. Можеш да предоставиш подходящо потребителско изживяване за всяка група от потенциални или настоящи клиенти. Чудиш се как? Просто е – въз основа на местоположението, езика, интересите, поведението и други данни за тях, събрани по време на предишните им взаимодействия с твоя уебсайт.
3. Обръщай се индивидуално към потребителите
В крайна сметка, персонализацията е свързана с опит да се обърне индивидуално внимание на даден човек, а не да се комуникира с него сякаш е цяла тълпа от хора. Когато се обръщаш към потенциален клиент, той трябва да се чувства като единствения в аудиторията.
Добра стратегия е да наричаш потребителя по име и да му изпращаш имейл или съобщение по случай личен празник, ако е оставил датата си на раждане например. Също така можеш да персонализираш още малко транзакционните имейли и да заложиш на динамично съдържание. Така ще засилиш личното отношение и ще предразположиш потребителя да се довери на теб и твоя бизнес.
4. Следи стратегията си и я надграждай
Не забравяй, че нищо не е константно, особено в комуникацията с потенциалните клиенти. Съветваме те да следиш регулярно как се реализира стратегията ти и как я възприемат потребителите. Така ще можеш да надградиш онези нейни аспекти, които не работят достатъчно добре.
И като за финал, можем само да добавим, че персонализираното съдържание е и екстра, и необходимост за твоя бранд. Но ако нямаш нужното време да създадеш цялостна стратегия, остави това на нас! Дигиталните бунтари на BrainiX ще го направят вместо теб!