Колко важно е отличното потребителско преживяване (UX)?
Осигуряването на отлично потребителско преживяване е фактор за реализирането на по-висока потребителска ангажираност и нарастващи приходи. Виж повече тук:
В днешно време бизнесът се развива със светкавични темпове, а присъствието му в дигиталния свят е абсолютно задължително! Осигуряването на отлично потребителско преживяване е фактор за реализирането на част от главните бизнес цели, а именно – по-висока потребителска ангажираност и нарастващи приходи.
Какво е „потребителско преживяване“?
Като определение за „потребителско преживяване в дигиталния свят“ можем да считаме всяка емоция на потребителите при взаимодействие с това, което е пред тях (дигитален продукт). Основната функция на потребителското преживяване е да стимулира ангажираността на аудиторията.
Целта е потребителите да останат с положителни емоции, така че да се спечели тяхната лоялност към продукта или бранда. В допълнение към това, отличното потребителско преживяване (UX) помага да се дефинират потребителските пътеки, които биха били най-привлекателни за клиентите.
Как да постигнем страхотно потребителско преживяване?
Няма точен отговор на този въпрос… Потребителското преживяване е различно за всеки потребител. При един ще работи едно, а при друг – друго. Единственото и най-същественото, което можеш да направиш, е да опознаеш аудиторията си. Общувай с потребителите, задавай им въпроси – какво харесват и какво не. Постави се в „техните обувки“! И най-важното, вслушвай се в техните отговори!
Крачка пред конкуренцията!
Независимо дали говорим за уеб сайт, приложение или софтуер, разбирането на нуждите и проблемите на клиентите и предвиждането на реакциите им може да изстреля бизнеса ти пред конкуренцията. Една снимка може да каже повече от хиляди думи, а една мелодия може да докосне душата. Това се отнася и за дигиталното представяне на твоя бизнес. Потребителското преживяване (UX) може както да накара потребителите да се влюбят в бранда ти, така и да ги остави сериозно разочаровани и това да навреди на твоя бизнес.
„Не“ на пропуснатите ползи!
Пренебрегвайки потребителското преживяване, рискуваш да пропуснеш много възможности. Например – уникалните нужди на аудиторията. В този ред на мисли, дизайнът не се отнася толкова до това, колко красив е даден сайт, а до това, каква свобода получават потребителите при взаимодействието си с него.
Фактите говорят
Практиката показва, че компаниите, които се фокусират върху положителното потребителско преживяване, имат по-голям успех. Отличното потребителско преживяване може да увеличи приходите, поддържайки лоялността на клиентите. Това от своя страна води до намаляване на разходите за привличане на нови клиенти, по-малка нужда от клиентско обслужване и по-малко оплаквания.
Потребителското преживяване е един от основните фактори за положителното дигитално представяне на даден бранд. Ние от BrainiX Digital Company ще се погрижим то да бъде винаги на ниво, за да постигнеш своите желани бизнес резултати!